סיכום וובינר - ניהול לוגיסטי ב SAP B1 מחשוב תהליכי עבודה , פתרונות ייעודיים לארגונים אשר מנהלים שרשרת אספקה.
- ניהול ושליטה על הזמנות הנכנסות מערוצי המכירה השונים.
תהליך שרשרת אספקה מתחיל בהזמנה במערכת – לכל דרך בה תבחרו לפתוח הזמנה יש לנו פתרון ייעודי שמקל על כניסת ההזמנה למערכת:
1. הזמנה המתבצעת פרונטלית בעמדת מכירה –ישנה אפשרות של חתימה דיגיטלית של הלקוח – עם החתמה של הלקוח במקום באמצעות פד חתימה לעמדות המכירה.
2. פורטל מידע והזמנות און ליין ללקוחות ולאנשי מכירות – הזמנות של אנשי מכירות ישירות מהשטח– דרך הפורטל המציג גם מידע מהימן על המלאי בזמן אמת .
3. גישה ללקוחות קבועים – לקוחות קבועים יכולים לקבל גישה ייעודית לפורטל ולבצע הזמנות און ליין כאשר ההזמנות יתקבלו ישירות ב SAP.
4. חיבור און ליין לאתרי סחר – ממשק אשר מאפשר כניסת ההזמנה ישירות מהאתר ל SAP
5. קליטת הזמנות באמצעות ממשק אוטומטי למערכות EDI כגון Storenext
כך חוסכים זמן , לא מקלידים את ההזמנה פעמיים, מונעים טעויות מעצם כניסת ההזמנה ישירות למערכת וחוסכים בכוח אדם ובכסף.
שיבוץ מהיר ויעיל של הזמנות לקווי הפצה.
ניהול תהליך ההפצה מתחיל בשיבוץ הזמנות לקווי הפצה. חברות אשר מפיצות עשרות הזמנות ביום , תהליך השיבוץ מורכב ומצריך השקעה של המון זמן בניהול נכון למסלולי ההפצה ברמה היומית. במערכת, מסך סדרן קל ונוח לשיבוץ ידני תוך שליטה על כל המשימות ומשאבי ההפצה.
המערכת מאפשרת שיבוץ אוטומטי לקווי החלוקה – בהתבסס על לוגיקת שיבוץ הנקבעת מראש – קרי, תנאי מינימום ותנאי מקסימום להפעלת קו ביום נתון כך שהעבודה של הסדרן הופכת ליעילה ופשוטה יותר.
במידה ויש לכם הפצה במיקור חוץ– פותחים קו חלוקה עם שם של המשלח – וכך יש תיעוד של פעילות ההפצה גם של חברה חיצונית.
מלבד מסמכי מכירה, ניתן לשבץ גם אובייקט פעילות וגם קריאות שירות. שיבוץ אוטומטי של טכנאים לקריאות שירות יכול להתבצע גם ע"פ פרמטר של מומחיות בקביעת הלוגיקה
ניצול אופטימלי של שטחי אחסון במחסן/מרלו"ג.
מודול WMS – מספק מענה למיני אתגרים בשלב זה- ליקוט מהיר , אופטימיזציה של המחסן, סדר, ידע, חיסכון בעובדים, חיסכון בניירת , מניעת טעויות אנוש.
המערכת מאפשרת ניצול אופטימלי של שטחי אחסון באמצעות מנגנון איתורים (החל מגרסת 9.2 ) – איתור פריט במחסן במהירות תוך ניצול אופטימלי של שטח המחסן
שטח אחסון עולה לא מעט – האתגר הוא למקסם את שטח האחסנה .
המערכת מבצעת אופטימיזציה של לניהול שטחי האחסון על פי פרמטרים ולוגיקה הנקבעת על ידי החברה בהתאם לתהליכי העבודה, גודל ואופי המחסנים
המערכת יכולה בניהול המחסן בפריטים שהם עונתיים, או פריטים שצריכים להיות כל הזמן במלאי וכו'
לא משנה מאיפה הסחורה הגיעה – המערכת עוזרת למחסנאי לפזר את הסחורה במחסן היא ממליצה לו איך לפזר את הסחורה במחסן בכדי לשמור על הסדר והלוגיקה הקיימת בסידור המחסן.
המערכת מאפשרת לדעת אם פריט קיים במלאי המינימום – במידה ואין את הפריט במלאי המינימום שהוגדר, המערכת שולחת באופן עצמאי הוראה למלא את איתור הליקוט מאיתור האחסון ואז מתקבל מנגנון אוטומטי שעובד לבד וכך אתם מפחיצים טעויות אנוש.
המערכת מאפשרת ניהול ליקוט הזמנות יעיל עם התייחסות לתאריכי תפוגה.
המערכת תומכת בחשבונות ובהעברה בין מחסנים- המנהל מחסן בוחר את המחסן שהוא עובד, במידה ויש מספר מחסנים באותו מיקום אנו מגדירים את המחסנים כמחסן אחד ומחלקים את המחסן לאזורים, כך הכל מנוהל במקום אחד במערכת.
מהימנות המלאי גבוהה – הליקוט זורם:
הלוגיקה של תהליך הליקוט נקבע ע"י ההנהלה. באמצעות הגדרה של עובדים ומתן הרשאות לכל אחד מהעובדים על פי תפקידו המחסן עובד ביעילות כאשר כל מחסנאי ניתן להחלפה ולרוטציה. בדרך זו הידע ומידע נמצא אצל הארגון והמנהל מחסן ניתן להחלפה בכל רגע נתון.
• מנהל המחסן מוריד על פי הלוגיקה של הארגון המוטמעת במערכת
• נוצרות הוראות ליקוט- כל עובד רואה את המשימות שלו
• הראשון שלוקח את ההזמנה מתחיל את עבודת הליקוט
• המערכת נותנת לו סדר הליכה על פי הדרך הקצרה ביותר ללקט את ההזמנה
ספירת מלאי – נעשית על גבי המסופון – און ליין בלי הקלדות
דיגיטציה מלאה של ספירת מלאי באמצעות מסופון.
הפרשים הולכים למחסן אחר "לימבו"– הפלוסים והמינוסים שמגיעים ללימבו הם הדברים שצריכים להתיחס אליהם.
המערכת יכולה להשתמש בכל מסופון ללא לחצנים, תומך בשפה העברית, המכיל סורק ברקוד ו WIFI . לא עובדים על ממשקים, הכל במערכת אחת מתעדכנת און ליין .
תהליך אריזה.
בקרה על תהליך הליקוט – אדם אחר במחסן אורז את הפריטים שלוקטו.
אפשר להגדיר במערכת הוראות לאורז – לסרוק את הפריטים שוב? לארוז? לאשר את תהליך הליקוט? כל שבסוף תהליך נסגר דרך המסופון חשבונית וכו'
בקרת העמסה – אפשר לבצע אותו דרך המסופון
העמסה באמצעות סריקת ברקוד
מודול נהג.
מוטמע בתוך המערכת WEB- לא נדרשת התקנה– אפשר דרך הנייד
המערכת מכילה:
• פירוט משימות
• עדכון סטטוס משימה
• סיבות לאי ביצוע או ביצוע חלקי
• החתמה לקוח ושמירה אוטומטית של תעודה חתומה
• צילום והעלאת תמונה
המשימות מסודרות לנהג לפי סדר כרונולוגי של המשימות בהתאם לקביעת הסדרן או באמצעות אופטימיזצית מסלול על פי גוגל – המסלול המהיר ביותר.
הפרטים שהנהג רואה אודות ההזמנה ניתנים לשליטה ולבחירה –.
הכל מתעדכן ב SAP און ליין
המנהל יודע בדיוק מה בוצע ומה לא בוצע בזמן אמת
בני ווקס- סמנכ"ל התפעול וטכנולוגיה של ת.א יבולה תוצרת חקלאית וסמנכ"ל תפעול ושותף בחברת פרשוק – פירות וירקות עד הבית
12 שנים סיטונאים של פירות וירקות – מספקים סחורה לכ- 900 מסעדות ברמה היומית
אנו עובדים עם ה SAP משנת 2015, ב 2016 הוספנו את WMS לניהול מחסן יחד עם TopXR
עד לפני הקורונה המסעדות היו מזמינות דרך פורטל הלקוחות סחורה ברמה היומית
כל הזמנה נכנסה ל WMS ועל פיו התבצע ליקוט והפצה.
עם הקורונה – ההזמנות ירדו
חיפשנו פתרון מהיר להחזיר את העובדים מחל"ט, לנהל פעילות עסקית.
בנינו אתר אינטרנט – FRESHUK- האתר פנה לפלח שוב חדש B2C, לאנשים יחידים, משפחות.
האתר עלה וחובר ל WMS
הוספנו ריבוע במסופון – עוד קו הפצה – עם האיתורים הרלוונטים ומועמס בפיפו במשאיות הרלוונטיות .
בזכות ה WMS המעבר למכירה B2C היה יחסית מהיר ואפשר ניהול שרשרת אספקה גמיש אשר כאן להישאר.
החיים לפני והאחרי ה WMS
בעבר המסעדות היו מזמינות סחורה באמצעות הפורטל – ההזמנות היו נכנסות ישירות ל SAP .
הליקוט לעומת זאת, היה ידני, עם דף ועט.
את ההזמנות בפועל היו מקלידות 3 פקידות למערכת.
"מ 2016 שחיברנו את ה WMS לא היה צורך ב 3 פקידות, חסכנו 250,000 עלות מעביד בשנה והחזרנו את הפרויקט מהר מאוד"
"במערכת הזו יש מקום ל 0 טעויות – אני בתור המנהל הלוגיסטי קובע מהי רמת הסטיה עבור כל לקוח וכל עובד ואין מקום לסימני שאלה".
תהליך ההטמעה
תהליך ההטמעה לא מורכב– גם אם אין איש טכנולוגיה בארגון, TopXR מקצועיים ויודעים להתאים את המערכת לפי הצרכים כמו כפפה ליד. מה שחשוב הוא לעבוד בשקיפות ולדעת בדיוק איך העסק עובד.