חברת ת.א יבולה בע"מ – שיווק תוצרת חקלאית, ספקית סיטונאית של פירות וירקות לכ 900 מסעדות ברמה היומית מעל ל 12 שנים בסקטור הB2B.
פעילות החברה התנהלה ב SAP B1 כבר משנת 2015. המחשוב של התהליכים העסקיים הניע את חברת יבולה לשפר ולקדם גם את התהליכים הלוגיסטיים לממוחשבים. בשנת 2016 נוסף מודל WMS לניהול מחסן יחד עם TopXR.
החיים לפני ואחרי ה- WMS
בעבר המסעדות היו מזמינות באמצעות פורטל הלקוחות – ההזמנות היו נכנסות ישירות ל SAP . הליקוט לעומת זאת, היה ידני, עם דף ועט. את ההזמנות בפועל היו מקלידות 3 פקידות למערכת ורק לאחר מכן היה אפשר לשחרר את הנהגים לחלוקה.
בני ווקס- סמנכ"ל תפעול וטכנולוגיה של ת.א יבולה בע"מ, CTO ושותף בחברת פרשוק – מהחקלאי לצרכן:
"מ 2016 כשחיברנו את ה WMS, לא היה צורך יותר ב 3 פקידות, חסכנו כ-200,000 ₪ עלות מעביד בחצי שנה והחזרנו את הפרויקט מהר מאוד" עם ה WMS,כל הזמנה הנכנסת ישירות מפורטל הלקוחות עוברת ישירות ל WMS ועל פיה מתבצע ליקוט והפצה. ה WMS שינה את הדרך בה אנו חושבים ופועלים. כל פעולה הפכה מהירה, אוטומטית, חסכונית ויעילה יותר תפעולית. "במערכת הזו יש מקום ל 0 טעויות – אני, יחד עם מנהל מחסן הייצור קובע מהי רמת הסטייה עבור כל לקוח וכל עובד ואין מקום לסימני שאלה". עם כניסת משבר הקורונה בישראל ושיתוק המשק ועולם הפנאי– ההזמנות ירדו באופן משמעותי. חיפשנו פתרון מהיר להחזיר את העובדים מחל"ט ולהמשיך לנהל פעילות עסקית שוטפת.
מהלימון ללימונדה
החלטנו שאנו פונים לפלח חדש שהוא B2C, מכירה ליחידים, משפחות, עובדים בארגונים. הקמנו אתר אינטרנט– FRESHUK- באמצעותו פנינו למכירה ליחידים. האתר עלה והצלחנו לחברו במהירות ל WMS (כי ברגע שעובדים עם WMS, אי אפשר לעבוד בלעדיו.) היות ותשתית הניהול של המחסן, המלאי וההפצה הייתה כבר מוטמעת בחברה, המשמעות היתה רק הוספה של "ריבוע" במסופון – עוד קו הפצה – עם האיתורים הרלוונטים ומועמס ב-FIFO במשאיות הרלוונטיות . בזכות ה WMS המעבר למכירת B2C היה יחסית מהיר ואיפשר ניהול שרשרת אספקה גמישה אשר כאן להישאר.
מהלימונדה ללימונצ'לו!
תהליך ההטמעה
תהליך ההטמעה לא מורכב– גם אם אין איש טכנולוגיה בארגון, TopXR מקצועיים ויודעים להתאים את המערכת לפי הצרכים כמו כפפה ליד. מה שחשוב הוא לעבוד בשקיפות ולדעת בדיוק את כל התהליכים בעסק ברמת השיחה עם מטמיע TopXR.